Anno Hillegonda is een avontuurlijke tocht over water en over land waarin de geschiedenis van Hillegersberg-Schiebroek centraal staat.
In opdracht van de Stormfabriek heeft Buurman & Buurman de publiciteit verzorgd voor dit festival over de lokale geschiedenis van Rotterdam Hilligersberg & Schiebroek.
Publiciteit
Wij maakten naar aanleiding van het ontwerp van Nienke Van Look een huisstijl voor de website & printed media. Het publiciteitsmateriaal bestond uit posters, folders & advertenties voor lokale dagbladen. Wij zeefdrukten het logo op schorten ter illustratie van de legendarische reuzin Hillegonda die met zand uit haar schort Hillegersberg zou hebben gesticht.
Website
Responsive website voor Anno Hillegonda
Op basis van de huisstijl maakten wij een uitgebreide website ter promotie en als centraal informatiepunt over het festival. Hier kunnen bezoekers de kaart met alle locaties raadplegen, de laatste updates volgen van de programma-onderdelen en ook een schat aan historische achtergrondinformatie raadplegen.
Fotoreportage
Voor het eerste heeft Buurman & Buurman ook een fotoreportage gemaakt van dit evenement. Op de acht verschillende locaties waren uiteenlopende activiteiten georganiseerd. Alle theater-acts, doe-het-zelf activiteiten en informatiepunten van dit festival zijn met deze fotoserie aan het voetlicht gebracht.
Samenwerking
- Organisatie & concept: Stormfabriek
- Publiciteit: Buurman & Buurman
- Vormgeving: Nienke van Look
- Kostuums: Ine Keitz