Stichting Weidegang
Huisstijl & website-concept voor, in totaal drie websites voor deze Hollandse, groene klant.
Weidemelk is melk afkomstig van boerderijen waar de koeien van het voorjaar tot in het najaar ten minste 120 dagen per jaar, minimaal 6 uur per dag in de Nederlandse wei lopen. Stichting Weidegang heeft als doel de "zichtbaarheid van koeien in het Nederlandse landschap te stimuleren door weidegang te ondersteunen." Buurman & Buurman vindt dit een tof doel! Wij zijn dan ook trots op niet één, ook geen twee, maar DRIE websites die we voor de Stichting Weidegang hebben mogen ontwikkelen.
1. Consumentenwebsite Stichting Weidegang
http://stichtingweidegang.nl
Stichting Weidegang biedt alle melkveehouders van Nederland de mogelijkheid door middel van een externe adviseur, de 'WeideCoach', in de buurt een adviesrapport op te laten maken om de koeien de wei in te laten gaan. Ook kun je via de website een aanvraag indienen voor een spreker of een FarmWalk.
2. Website Weidemelklogo
http://www.weidemelk.nl
Via deze site kunnen geïnteresseerde melkveehouders en zuivelbedrijven informatie vinden over de voorwaarden voor een Certificaat Weidegang. Want alleen dán mogen zij het Weidemelklogo op hun producten zetten.
3. Procesmanagement website (online dienstverlening)
Website afgeschermd voor publiek
Als een aanvraag via de consumentenwebsite binnenkomt, start hier de communicatie tussen WeideCoach, melkveehouder en Stichting. Het systeem regelt het proces en stuurt aan via automatische e-mails. De stichting kijkt vooral mee en haalt management-informatie uit de site.
Samenwerking
- Concept, techniek & interface: Buurman & Buurman
- Techniek & database: MessingMedia
- Tekst & inhoud: Stichting Weidegang